niedziela, 17 sierpnia 2014

Mini pizze, prawdziwa rozkosz...



Pizza podbiła nasze serca... Często ją przygotowujemy... Tym razem postanowiłam przygotować małe pizze tzw. pizzette. Zrobiłam dwa rodzaje... Jedne  z szynką  drugie ze szpinakiem...



Składniki:

 1/2 kg mąki,
    2 g drożdży,
    1 łyżeczka soli,
    1 łyżeczka cukru,
    3 łyżki oleju kujawskiego,
250 ml letniej wody,

Dodatki:
 2 garście świeżego szpinaku,
 2 łyżki oleju kujawskiego,
    szczypta soli,
 2 ząbki drobno pokrojonego czosnku,
 2 plastry szynki,
    starty ser mozzarella,

Drożdże rozrobić w 1/2 szklance wody... Dodać cukier i 3 łyżki mąki... Kiedy urosną należy wlać je do mąki dodać resztę wody i oliwę... Zarobić ciasto... Wyrobić aby było gładkie i elastyczne... Z ciasta zrobiłam rulon, który  pokroiłam tym razem na 15 cienkich 2 cm odcinków... Rozwałkowałam je... Pozostawiłam aby podrosły... Każdy placuszek posypałam tartą mozzarellą... Miałam tylko troszeczkę szynki. Wystarczyło na 4 małe pizze... Na 1 łyżce zblanszowałam 2 garście świeżego szpinaku. Dodałam 2 ząbki drobno pokrojonego czosnku.  Na resztę mini pizz rozłożyłam blanszowany szpinak...

Pieczemy w nagrzanym piekarniku 180 st.C przez około 15 - 20 min. Takie mini pizze to prawdziwa rozkosz podniebienia... Uwielbiamy je.






1 komentarz:

  1. mniam, mniam. Wydrukowałam Twój przepis na małe pizze i szarlotkę na cieście francuskimi w weekend piekę!!!

    OdpowiedzUsuń