środa, 6 lipca 2016

Rolady wołowe na śląski obiad


Kluski śląskie, modro kapusta i rolada to tradycyjny niedzielny obiad na Śląsku... Często bywa, że co dom i rodzina to trochę inny przepis na to danie... Typowe rolady śląskie są z mięsa wołowego i każdy przyzna mi rację, mają trochę inny smak... To, że są pyszne nie muszę mówić...


Składniki:)

4 plastry plastry wołowiny z udźca ( to będą 4 porcje na dwa obiady)
1 ogórek kiszony,
2 kiełbaski śląskie,
2 cebule,
1 marchew,
2 łyżki oleju,
2 łyżki mąki krupczatki,
   musztarda,
   pieprz, listek laurowy, 


Mięso myję, osuszam w ręczniku papierowym i rozbijam przez folię spożywczą... Każdy płat smaruję dosyć grubo musztardą... Jedną cebulę kroję drobno i posypuję każdy płat mięsa... Marchewkę, kiełbasę i ogórka kroję wzdłuż i układam z jednego końca na poszczególnych plastrach... Ciasno zwijam i formuję zgrabne roladki... Następnie obwiązuję nicią zostawiając sobie dłuższy koniec aby potem łatwiej po usmażeniu odwinąć... Rolady obtaczam w mące... Na patelni rozgrzewam olej,  wrzucam listek laurowy i pokrojoną drugą cebulkę i na niej układam roladki aby się obsmażyły ze wszystkich stron na rumiano... Wlewam 2 szklanki wody i duszę do miękkości  przez około 2 godziny... Wyciągam i odwijam nitkę... Sprawdzam wywar jeżeli jest mało słony to dopiero wtedy  dodaję sól do smaku... Drugą łyżkę mąki rozrabiam w szklance wody i wlewam do sosu... Mieszam energicznie aby z mąki  nie zrobiły się kluski a sos  był kremowy... Zagotowuję, wkładam roladki aby się podgrzały... Rolady podaję z KLUSKAMI ŚLĄSKIMI i  z  CZERWONĄ KAPUSTĄ
Taki obiad jest pracochłonny i dlatego zawsze przygotowuję go na dwa dni...


2 komentarze:

  1. Ooo, kluseczki śląskie, moje ulubione !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lusiu to tradycyjny u mnie śląski świąteczny obiad robie go już teraz kilka razy w roku.Jest to specjalne świateczne danie .Właśnie we wrześniu na 80 rocznicę urodzin mojego meża mam zamiar taki obiad wydać.Ja robię roladki tak samo jak ty z tymże do środka daję musztardę cebulkę i boczek wędzony drobno pokrojony.Nie daję ogórka.Kapusta modra musi też być.Ojejku ale się rozmarzyłam.Już widzę mojego syna jak sobie nakłada.Pozdrawiam cię moja kochana.Jakie piekne zdjęcia zrobiłastym roladkom.

    OdpowiedzUsuń