piątek, 28 października 2016

Biała kapusta z kolorową fasolą


Kiedy przychodziła jesień, u Babci i w moim rodzinnym domu bardzo często była podawana na obiad biała kapusta z kolorową fasolą... Muszę się przyznać, że  gotowałam ją  raz a może dwa razy? Październik jest takim trochę wspomnieniowym, trochę sentymentalnym miesiącem... Kilka dni temu rozmawiając z Erykiem przypomniał mi się smak gotowanej kapusty z kolorową fasolą... Postanowiłam ją zrobić...


Składniki:)
  1 niewielka biała kapusta (około 1 kg)
25 dkg kolorowej fasoli,
  1 cebula,
  3 łyżki oleju,
  1 łyżeczka octu winnego,
  1 jabłko,
  2 ząbki czosnku,
     kminek, sól, pieprz, cukier,


Dzień wcześniej (wieczorem) umytą fasolę zalałam zimną wodą... Na drugi dzień do wody dodaję troszeczkę soli, kminek i  gotuję fasolkę do miękkości... W międzyczasie  kapustę drobno szatkuję i wrzucam na gotującą wodę... Gotuję, dosłownie 2 - 3 minuty... Na oleju podsmażam drobno pokrojoną cebulkę i czosnek... Odcedzam kapustę i dodaję: starte jabłko, ocet winny, szczyptę cukru, przysmażoną cebulkę oraz ugotowaną fasolkę razem z wywarem w której się gotowała... Doprawiam do smaku pieprzem i jeżeli jest taka potrzeba, również solą... Kapustę gotuję aż do odparowania płynu... Nie dodaję żadnej mąki, ponieważ fasolka ma lekkostrawną skrobię... Oczywiście, potrawę mieszam aby się nie przypaliła,,, Kapusta okazała się strzałem w dziesiątkę... Wiem, że będzie gościć co jakiś na naszym stole...


1 komentarz:

  1. Kapusta w Twoim wykonaniu wygląda apetycznie !! Ja też mam kilka takich potraw wspomnieniowych...!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń