piątek, 18 listopada 2016

Sałatka z pomidorów z amarantusem


Amarantusa nazywa się są zbożem XXI wieku... Jest jedną z najstarszych roślin uprawianych na świecie... Był ceniony przez Majów i Azteków... Jest źródłem białka, witamin z grupy B, składników mineralnych: fosforu, żelaza, cynku, magnezu, potasu, wapnia... Można go stosować: na surowo, sparzony, gotowany... Taką sałatkę jemy od poniedziałku do piątku na kolację a w sobotę
i niedzielę na śniadanie.

Składniki:)
    2 duże pomidory,
    1 łyżka amarantusa,
 1/2 cebuli,
 1/2 kiszonego ogórka,
 1/2 granatu,
    2 ząbki czosnku,
       kilka rzodkiewek,
       garść oliwek,
       zielona sałata,
       sól, pieprz,
       oliwa E.V.


Pomidory, cebulę, rzodkiewkę, ogórka, czosnek kroję w cienkie plasterki i układam na talerzu... Posypuje połówkami oliwek i porwaną zieloną sałatą... Sałatkę skrapiam oliwą i doprawiam sola i pieprzem... Na koniec sałatkę posypuje ziarnami amarantusa... Gotowe... Zdrowe... Można spożywać..


4 komentarze:

  1. Zrobiłam i było pyszne. dzięki za świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. A wiesz, że aż do teraz nie wiedziałam, że prowadzisz inne blogi? Straszna gapa ze mnie! Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada obłędnie! Chyba się wproszę na kolacje! 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie u Ciebie- moje smaki:)

    OdpowiedzUsuń