środa, 6 września 2017

Sałatka z bulgurem, pęczakiem i zieloną soczewicą



W moim domu często na obiad goszczą różnego rodzaju kasze... Z nich można przygotować szybki, smaczny i zdrowy posiłek...  Tym razem posłużyłam się gotową mieszanką kasz... W 10 dkg torebce była:  kasza pęczak, bulgur oraz soczewica zielona...

Składniki:)

   10 dkg kasz (torebka),
   10 suszonych pomidorów,
   20 zielonych oliwek,
     2 łyżki pokrojonych kaparów,
     2 ogórki zielone,
     1 pęczek rzodkiewek,
     4 łyżki pokrojonego szczypiorku,
     2 łyżki oleju  z pomidorów suszonych,
        pół czerwonej papryki,
        kawałeczek papryczki chili,
        pieprz do smaku,


W niewielkim  garnku zagotowuję 1 szklankę wody... Rozrywam torebkę  i wsypuję całą zawartość,  dodaję 1 łyżkę oleju i gotuję na wolnym ogniu 15 minut, tak jak  zaleca producent... W tym czasie obranego ogórka kroję w  niezbyt dużą  kostkę, rzodkiewki w plasterki, oliwki na połówki... Dodaję drobno pokrojony szczypiorek i kapary... Pomidory i paprykę kroję na  małe kawałeczki... Garnek z kaszą studzę w zimnej wodzie... Do pokrojonych składników dodałam ostudzoną kaszę i 1 łyżkę oleju... Doprawiłam pieprzem i wszystko wymieszałam... Nie doprawiałam solą ponieważ jest w: oliwkach, pomidorach, kaparach i oleju z pomidorów...


Sałatkę podałam z: zieloną fasolką szparagową i pomidorami... Eryk miał duszone podudzie z indyka (zrobiłam wieczorem dzień wcześniej)... Ja nie jem indyka... Dla siebie zrobiłam panierowany filet z kurczaka...


6 komentarzy:

  1. Bardzo lubię sałatki z dodatkiem kasz !!
    Doskonały pomysł na obiadek !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Salada muito nutritiva, tem o valor de uma refeição. Gosto de juntar grão na salada.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lucja querida, um beijo do Brasil e até breve...

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak przeczytałam że użyłas torebki to się trochę przeraziłam ale czytając dalej rehabilitacja nastąpiła :-) Łucjo takie sałatki sa najlepsze, mnóstwo minerałów i mikroelementów :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje kochanieLusiu kasze wszystkie są bardzo zdrowe i trzeba je jesć.Ja też jadam i też robiętak jak Ty wysypuje do wody z tych plastików.Widzisz nawet taka mala sprawa nas łączy.Czesto myślę o Tobie i waszym cudownym domu ogrodzie i mobilności Tego ci najbardziej zazroszcze.Wielkie buziole.Halina

    OdpowiedzUsuń