niedziela, 19 listopada 2017

Knedle z serem i ze śliwkami


I chociaż mamy listopad to na targu można jeszcze kupić śliwki węgierki... Przypuszczam, że są z eksportu lecz nie mam pojęcia z jakiego kraju... Nie mogłam się oprzeć i kupiłam pół kilograma... Zrobiłam knedle z serem, polane bułką tartą...

Składniki:)
     1/2  kg śliwek węgierek,
         1 szklanka mąki ziemniaczanej,
             wsypać 3/4 pozostałą dodać gdyby ciasto było zbyt rzadkie
        1  szklanka mąki pszennej,
      70  dkg ugotowanych ziemniaków zmielonych
            lub przepuszczonych przez praskę,
      25  dkg sera twarogowego tłustego, półtłustego zmielonego,
        1 całe jajo,
        2 łyżki masła,
        1 łyżka bułki tartej,
           sól,

Wszystkie składniki na ciasto włożyć do miski i wyrabiam w jedną kulę... Gdyby ciasto było rzadkie należy dodać  1/4 mąki ziemniaczanej... Roluję wałek i odrywam  kawałki  trochę większe  od orzecha włoskiego... Spłaszczam w dłoniach placuszek na jego środku umieszczam wypestkowaną śliwkę, którą dokładnie obklejam... Uformowane knedelki wrzucam na osoloną, gotującą wodę... Gotuję około 5 minut od wypłynięcia... W rondelku rozpuszczam masło i rumienię bułkę tartą, która rumienię... Łyżką cedzakową wyciągam knedle i polewam bułką tartą...

* Knedle ze śliwkami *


1 komentarz:

  1. Węgierki w listopadzie? aż trudno uwierzyć.
    Moi domownicy uwielbiają knedle. Robię je z truskawkami, śliwkami, morelami, jabłkami. Knedle ze śliwkami posypuję zawsze makiem. Z tartą bułką nigdy nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń