poniedziałek, 27 listopada 2017

Krupnik na żołądkach drobiowych


Krupnik to jedna z najpopularniejszych polskich zup...  Tym razem zrobiłam ją na żołądkach  drobiowych... Jest  pożywna i prosta w wykonaniu... Do dziś pamiętam jej smak z dzieciństwa... Oboje bardzo lubimy krupnik a za wiosennym? Eryk przepada...
Składniki:)
40 dkg żołądków,
  1 marchew,
  1 pietruszka,
  1 cebula,
  1 łyżka oleju,
  3 średnie ziemniaki,
  4 łyżki kaszy,
     kawałek selera,
     zielona pietruszka, liść lubczyka,
     sól, pieprz,


Żołądki umyłam, pokroiłam... W garnku rozgrzałam łyżkę oleju, włożyłam żołądki i przez 10 minut  podsmażyłam je... Potem dołożyłam drobno pokrojone jarzyny (seler, ziemniaki, pietruszkę, cebulę, pietruszkę, marchew) i dalej smażyłam po około 5 minutach dołożyłam kaszę... Zalałam gotującą wodą około 1, 5 litra... Całość gotowałam do miękkości... Doprawiłam solą i pieprzem... Dołożyłam  garść mrożonej fasolki szparagowej... Do gotowej zupy włożyłam pokrojony lubczyk i pietruszkę...


3 komentarze:

  1. Czasami jadam tradycyjne zupy, chociaż nie przepadam, Twój przepis jest pyszny.:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda znakomicie. Jaka szkoda, że nie jadam żołądków. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Krupnik gotuje na wiele sposobów, ale z żołądkami drobiowymi to świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń