piątek, 27 kwietnia 2018

Kasza jęczmienna ze szparagami


Kilka dni przed świętami wielkanocnymi w moim ulubionym sklepie pojawiły się szparagi... I chociaż je bardzo lubimy, nie kupiłam ponieważ odstraszyła mnie ich cena... Sezon na szparagi trwa krótko, cena też jest już niższa i dlatego kupiliśmy je na niedzielny obiad... Tym razem  białe o łagodniejszym smaku...
Składniki:)
150 g kaszy jęczmiennej,
200 g szparagów,
    3    łyżki oleju,
    1    cebula,
    2    szklanki bulionu drobiowego lub wody,
         sól, pieprz,

Do garnka dałam olej i cebulę pokrojoną w kostkę... Chwilę przesmażyłam... Dodałam kaszę, mieszałam aby obtoczyła się w tłuszczu... Po  10 minutach wlałam 1 szklankę bulionu, gdy odparował dolałam kolejną, mieszałam i gotowałam przez około 15 minut... Do kaszy dodałam obrane, pokrojone końcówki (około 1,5 cm) szparagów i dusiłam przez 5 minut... Kaszę podałam z kurczakiem i szparagami z masłem i bułką tartą... Do obiadu mieliśmy domowe, delikatne wino z kwiatów czarnego bzu...


3 komentarze:

  1. Um prato saudável. A refeição está completa de nutrientes.
    Querida Lucja, deixo abraços afetuosos e o desejo de dias felizes.

    OdpowiedzUsuń
  2. Herkulliselta mäyttää.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki pyszny obiadek zaserwowalas ❤

    OdpowiedzUsuń