wtorek, 24 kwietnia 2018

Śledzie z ogórkiem konserwowym


W naszym domu tradycyjnie na śniadanie  w sobotę i w niedzielę zawsze mamy jakieś ryby... Bardzo lubimy śledzie i dosyć często  przygotowujemy je w różnych postaciach... Ta często niedoceniana ryba wnosi do naszej diety bogactwo cennych składników odżywczych... Tym razem zrobiłam śledzia z ogórkiem zielonym i  w zalewie z curry... Filety śledziowe a'la Matjas w oleju kupuję w  jednym ze sklepów z owadem w logo...
Składniki:)
460 g - filety śledziowe,
    2    - cebule,
    1    - mały  ogórek zielony,
    1    - mały słoiczek ogórków w zalewie curry,
 0,5    - szklanki zalewy z ogórków,
    2    - łyżki oleju Kujawskiego,
    2    - łyżeczki cukru,
    1    - łyżeczka octu winnego,
            pieprz, szczypiorek,

Śledzie przez dwie godziny moczyłam w zimnej wodzie... Później osuszyłam ręcznikiem papierowym i pokroiłam na kawałki... Cebulę pokroiłam w drobną kostkę, posypałam cukrem, dodałam ocet i po 5 minutach wygniotłam... W słoiku ułożyłam warstwami cebulkę, ogórki w plastrach oraz śledzie aż do wyczerpania składników... Ugniotłam delikatnie łyżką, zalałam zalewą i na wierzch wlałam olej... Śledzie były przykryte płynem... Słoik zakręciłam i włożyłam na 2 dni do lodówki... W sobotę rano były gotowe do jedzenia...


4 komentarze:

  1. Boa tarde, nunca saboreei arengo nem nunca vi tal peixe, a foto que partilha revela que vale a pena saborear.
    Continuação de feliz semana,
    AG

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglądaja i na pewno smakują.:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Urszula z Pomorza24 kwietnia 2018 19:00

    Lubię śledzie. Zawsze robię z ogórkiem kiszonym:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Delicioso e com apetitosa apresentação. Eu gosto de arenque, meu pai fazia uma salada deliciosa. Grandes recordações eu tive agora!

    OdpowiedzUsuń