niedziela, 1 lipca 2018

Makaron z fasolką szparagową


Mamy w tym roku bardzo dobry sezon na fasolkę szparagową... W naszym domu gości ona niemal co drugi dzień i uchodzi za przysmak... Jest bardzo zdrowa, przygotowuje się  ją dosyć szybko i  a dania  z niej są  aromatyczne i lekkie... W czwartek na obiad zrobiłam makaron z fasolką szparagową... Lubimy takie połączenie, plus sos pomidorowy... 

Składniki:)
30 dkg    - fasolki szparagowej,
10 dkg    - szynki,
makaron - u mnie tym razem penne,
1 słoik    - sosu pomidorowego (domowy)
5 ząbków czosnku,
1 cebula,
1 marchew,
3 łyżki oleju,
   kawałek papryczki chili,
  bazylia,
  ser parmezan
  sól, pieprz,

Fasolkę umyłam, odcięłam końcówki,  pokroiłam na 2 - 3 cm kawałki... Ugotowałam al dente w osolonej wodzie... Przelałam zimna wodą aby zachować zielony kolor... Na patelnię wlałam  2 łyżki oleju... Na  rozgrzany włożyłam pokrojoną cebulę i czosnek, chwilę podsmażyłam i dodałam papryczkę chili i marchewkę starą na tarle z dużymi oczkami... Po około 10 minutach dodałam sos pomidorowy i gotowałam przez 5 minut, doprawiłam solą i pieprzem... W międzyczasie ugotowałam makaron al dente... Do ugotowanego dodałam 1 łyżkę oleju... Do ugotowanego makaronu dodałam sos pomidorowy, fasolę szparagową,  bazylię  oraz szynkę pokrojoną w paseczki... Wszystko dokładnie wymieszałam... Na talerzach posypałam startym serem... 


2 komentarze:

  1. Wygląda apetycznie i pewnie smakuje rewelacyjnie. Łucjo, chyba ukradnę Tobie ten przepis do domowego użytku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny. Wypróbowałam. Pozdrawiam:):)

    OdpowiedzUsuń