wtorek, 10 lipca 2018

Zupa minestrone


Minestrone to klasyczna, włoska zupa jarzynowa... Jest kolorowa, warzywna i bardzo smaczna... Istnieje wiele wersji tej zupy, jednak zawsze bazą są warzywa... Są to warzywa głównie sezonowe: cukinia, fasolka szparagowa, pomidory, groszek zielony, papryka...  Minestrone jest podawana z makaronem, chlebem, ryżem...
Składniki:)
  3 ziemniaki,
  1 cebula, 
  3 ząbki czosnku,
  1 kalarepka,
  2 pomidory,
  2 marchewki,
  1 łodygę selera, 
  1 pietruszka,
20 dkg fasolki szparagowej,
  2 łyżki oliwy E.V.
     zielona pietruszka, bazylia,
     sól morska, pieprz,

Warzywa umyłam i pokroiłam w kostkę... Jedynie cukinię pokroiłam w plasterki, fasolkę szparagową w 2 cm kawałki... W garnku, w którym miałam zamiar gotować minestrone, rozgrzałam oliwę, wrzuciłam pokrojone  warzywa oprócz cukinii i pomidorów... Dusiłam je przez około 10 minut, mieszałam w tym czasie aby nie przywarły do dna... Do garnka wlałam 1,5 litra zagotowanej wody... Doprawiłam solą morską i pieprzem, gotowałam około 5 minut...W tym czasie sparzyłam pomidory, obrałam ze skórki i pokrojone w grubą kostkę dodałam do zupy... Po kolejnych 5 minutach wrzuciłam pokrojoną bazylię, zieloną  pietruszkę i cukinię... Sprawdziłam jeszcze jej smak, była dobra więc rozlałam na talerze...


7 komentarzy:

  1. Apetyczna to musi być zupka. Mało robię zup. Mąż nie przepada więc rzadko tworzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Łucjo
    Niestety nie mogłem znaleźć na Twoim blogu https://czarownyswiat.blogspot.com, ani też na tym, żadnej możliwości kontaktu z Tobą, więc piszę tutaj.
    Mam ogromną przyjemność oznajmić Cię, że blog "Czarowny Świat" został polecony przez blog https://sikorkowyswiat.blogspot.com/ do udziału w konkursie "BLOGS from HEART". Jeśli godzisz się na to, proszę wejdź na http://blogsfromheart.byistniec.pl i potwierdź chęć uczestnictwa w zakładce menu "Kontakt". Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. This soup looks so delicious and healthy! Did you make this yourself? I like the subtle decorations that are placed in the photo as well. Thanks for the share, keep up the posts.
    World of Animals

    OdpowiedzUsuń
  4. Apetyczna zupka ! Jestem fanką zup i chętnie wypróbuję Twój przepis !
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Minestrone is a food that comforts, calms and makes good for colds. The photo is very beautiful.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatni rzadko goszczą u nas zupy ale tę wypróbuję:):)):)

    OdpowiedzUsuń
  7. O, to burza witaminowa - uwielbiam takie zupy z dużą ilością różnych warzyw.

    OdpowiedzUsuń