sobota, 9 lutego 2019

Placki ziemniaczane z koperkiem


Bardzo lubimy placki ziemniaczane i dosyć często robimy je na obiad... Nigdy nie jemy ich na słodko ani ze śmietaną...  Placki ziemniaczane to bardzo prosta, smaczna i szybka potrawa... Tym razem przyrządziłam je ze świeżym koperkiem...

1 kg ziemniaków,
2 jaja,
1 cebula,
3 ząbki czosnku,
1 łyżka mąki ziemniaczanej,
2 łyżki mąki pszennej,
   sól, pieprz,
   duży pęczek kopru,
   ulej do smażenia, 

* Placki z młodych ziemniaków *

* Placki ziemniaczane z ryżem *

* Placki ziemniaczane z serem *

* Placki ziemniaczane z cukinią i marchewką *

* Placki ziemniaczane *


Ziemniaki obieram, myję i ścieram na drobnej tarce... Odciskam płyn do miseczki aby uzyskać na  jej dnie skrobię, którą dodaję do placków... Czosnek i cebulę kroję na bardzo drobną kostkę i dodaję do startych ziemniaków... Stare ziemniaki mieszam z mąkami i jajkiem, doprawiam sola i pieprzem... Dodaję pokrojony koper... Placki smażę partiami na gorącym oleju... Do placków podałam Ajvar...





5 komentarzy:

  1. Nie wiem, czy kiedyś gościłam na twoim kulinarnym blogu. Wydaje mi się, że dopiero dziś go odkryłam. Jak tu smakowicie. Uwielbiam placki ziemniaczane. Niestety z wiekiem coraz rzadziej je jadam z uwagi na ich ciężkostrawność. Dzięki Tobie zainteresowałam się ajvarem- fajna alternatywa dla stosowanej kiedyś przeze mnie śmietany, a dziś jogurtu. Mniam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam placki ziemniaczane ! Ciekawy pomysł na dodanie koperku !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Placki ziemniaczane po prostu uwielbiam. Jadam je w różnych wersjach i ze śmietaną i łososiem i sosami, ale najbardziej lubię posypane... cukrem :)))
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja placki uwielbiam z śmietaną ale bez cukru W najbliższym czasie wypróbuję z koperkiem.Podziwiam wszystkie twoje przepisy kulinarne są takie wysmakowane a jednocześnie proste ,że trudno się im oprzeć.Serdecznie pozdrawiam Zdjęcia potraw aż zachęcają do konsumpcji.

    OdpowiedzUsuń