niedziela, 24 marca 2019

Kotlety z ciecierzycy


W piątek na obiad zrobiłam kotlety z ciecierzycy... W tym dniu nigdy nie jemy wędlin ani mięsa... Takie kotlety są pyszne, bardzo proste w wykonaniu i ich skład wchodzi kilka ziół... Tym razem poszłam na łatwiznę i użyłam  do ich przygotowania gotowaną ciecierzycę Bio... Okazała się bardzo  smaczna i od tej pory będę ją kupowała...
Składniki:)
400 g ciecierzycy (puszka),
    1 duża cebula,
    1 łyżka oleju,
    3 ząbki czosnku,
    1 jajo,
    2 łyżki bułki tartej,
    1 łyżeczka mielonej kolendry,
    1 łyżeczka mielonego kminku 
    1 łyżka posiekanej zielonej pietruszki,
    1 łyżka posiekanego szczypioru z cebuli,
      (kuminu nie używam, ponieważ nie lubię jego zapachu)
 1/3  łyżeczki pieprzu Cayenne,
        szczypta kardamonu, kurkumy, cynamonu,

        bułka tarta do obtoczenia
        i olej do smażenia,

       0 - soli ponieważ ciecierzyca jest solona
   

Ciecierzycę odcedziłam na sicie, przełożyłam do miski i rozgniotłam  widelcem... Cebulę pokroiłam w drobną kostkę i przesmażyłam na oleju (1 łyżka), przestudzona dodałam do ciecierzycy.... Czosnek przecisnęłam przez praskę... Dodałam jajo i pozostałe składniki... Masę dokładnie wymieszałam... Nabierałam po łyżce masy i formowałam kotlety, obtaczałam w bułce tartej... Smażyłam na rozgrzanym oleju... Z tych składników wyszło 6 sztuk... Podałam z gotowanym kalafiorem i dorszem atlantyckim... Po jednym kotlecie zjedliśmy na kolację... Na zimo też wspaniale smakują...



3 komentarze:

  1. Dawno nie jadłam takich kotletów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat mam puszkę ciecierzycy, muszę koniecznie zrobić takie kotleciki. Zawsze używam ciecierzycy z puszki. Szkoda czasu na gotowanie 😊

    OdpowiedzUsuń