sobota, 4 lipca 2020

Sałatka z fioletowymi ziemniakami

Sałatka ziemniaczana to jedna z najpopularniejszych sałatek w polskiej kuchni... Gdy zostają  mi ziemniaki z obiadu, robię własnie sałatkę, kopytka czy kluski śląskie... W tym roku zasadziłam w workach fioletowe ziemniaki... W czwartek sprawdziłam czy już urosły... Okazało się, że tak... Z kilku ziemniaków zrobiłam sałatkę ziemniaczaną w piątek  na obiad... 

Składniki:
  4 ziemniaki fioletowe,
  1 pomidor,
10 oliwek,
  6 liści sałaty,
  1 łyżka słonecznika prażonego,
  3 suszone pomidory,
  1 cebulka ze szczypiorem,
     pieprz,

Sos do sałatki:
    3 łyżki oliwy E.V.,
    2 ząbki czosnku,
       sok z pół cytryny,
    1 łyżka miodu,
       sól,

Wcześniej przyrządziłam sos... Wymieszałam oliwę z sokiem z cytryny, miodem, szczyptą soli oraz przeciśniętym przez praskę czosnkiem...  Ziemniaki umyłam, ugotowałam w mundurkach, ostudzone pokroiłam w plasterki... Do salaterki włożyłam ziemniaki, porwaną sałatę,  pokrojone  oliwki, pomidory, cebulę w piórka i szczypior...  Wymieszałam delikatnie wszystkie składniki sałatki,  polałam sosem i posypałam prażonym słonecznikiem... Sałatkę podałam ze smażonym dorszem, gotowanym kalafiorem i kalarepką...


3 komentarze:

  1. Och Lusiu jak Ty mnie skarbie zadziwiasz Ile w Tobie pomysłow siedzi.Kuchnię prowadzisz cudowną.Muszę dodać linki do twoich błogów moim znajomym z Fejsa Ale nie wiem czy na to pozwolisz? Wieć pytam czy mogęHalina

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie u Ciebie kochana, aż zrobiłam się głodna 🥗🍅🥔
    Pozdrawiam smacznie 😀

    OdpowiedzUsuń