poniedziałek, 25 stycznia 2021

Klopski z mintaja w occie


Klopsiki z mintaja dosyć często goszczą na naszym stole i robię na kilka sposobów... Są puszyste, mięciutkie i przede wszystkim szybkie w wykonaniu...  Jednym ze sposobów są te  w zalewie octowej...
Składniki)
  0,5 kg mintaja,
     2 jajka,
     1 cebula,
     1 łyżka posiekanej zielonej pietruszki,
       bułka tarta,
       sól, pieprz,
       olej do smażenia,

Zalewa octowa)
    1 liter wody,
 0,5 szklanki octu winnego,
    2 łyżki cukru,
    1 łyżeczka soli,
    1 łyżka magi,
    8 ziarenka angielskiego ziela,
    2 liście laurowe,

Zalewa jest łagodna ponieważ nie lubimy zbyt kwaśnej... Wszystkie składniki zalewy należy zagotować...


Filet z mintaja zmieliłam w maszynce, cebulę pokrojoną w kostkę przesmażyłam na oleju, po przestudzeniu dodałam do ryby, dodałam 2 łyżki bułki tartej, jajko, sól i pieprz wg smaku... Masę wyrobiłam i dłońmi formuję małe kuleczki... Najpierw w rozkłóconym jajku, a później w bułce tartej obtaczam kuleczki... Klopsiki  smażę na rozgrzanym oleju na rumiano... Klopsiki umieszczam w salaterce lub słoiku i zalewam przestudzoną octową zalewą, przynajmniej przez 24 godziny...


4 komentarze:

  1. Bardzo dobry sposób na rybkę dla tych, którzy boją się ości. Puchowa, bo lubię kwaskowate.
    Buziaki przesyłam.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Klopsiki wyglądają apetycznie :) Chętnie wypróbuję ten przepis !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Special! So special that I could try to do.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jutro jadę po mintaja. Super pomysł.

    OdpowiedzUsuń