poniedziałek, 28 grudnia 2020

Sałatka makaronowa z brokułem

 


Prosta,  bardzo smaczna sałatka makaronowa z brokułem jest doskonała na piątkowy obiad, może być również na kolację... Jak większość sałatek z dodatkiem makaronu jest sycąca, ale dodatek zdrowego i bogatego w witaminy brokuła czyni ją wyjątkowo wartościową...

Składniki:)

 20 dkg makaronu kokardki,

0,5 zielonego ogórka,

   1 mały brokuł,

   5 rzodkiewek,

   1 czerwona papryka,

   3 ząbki czosnku,

   3 łyżki majonezu,

   1 mała kukurydza,

     sól, pieprz, zielenina,


Makaron gotuję w osolonej wodzie tak aby był będzie al dente... W kolejnym naczyniu, na gotującą, osoloną wodę wrzucam różyczki brokuła... Gotuję 3 - 4 minuty, odcedzam na sicie i przelewam zimną wodą aby warzywo zachowało soczysty, zielony kolor... Do miski wrzucam odcedzony makaron, kukurydzę, brokuła, pokrojone w plasterki rzodkiewki, w grubszą kostkę paprykę, ogórki, posikałam zieleninę... Do majonezu wycisnęłam przez praskę czosnek - wymieszałam, dodałam do sałatki... Całość doprawiłam solą, pieprzem... Sałatkę schłodziłam i podałam ze smażonym dorszem atlantyckim...


4 komentarze: