piątek, 30 lipca 2021

Wieprzowina z warzywami

 


Dość dawno nie jedliśmy wieprzowiny... Mój Eryk uwielbia ją duszoną z warzywami... Nie było żadnego problemu ze zrobieniem takiego obiadu, ponieważ  wszystkie potrzebne warzywa rosną w ogrodzie... Warzywa przygotowałam w sobotę wieczorem i w niedzielę był taki leniwy obiad...

Składniki:)

70 dkg łopatki wieprzowej,

  8 malutki ziemniaków,

  8 małych marchewek,

  8 malutki białych cebulek,

  2 żółte, szpiczaste papryki Monanta,

  2 garście żółtej fasolki szparagowej,

  1 łodyga selera naciowego,

  3 łyżki oleju,

  3 ząbki czosnku,

    pół szklanki wody,

     angielskie ziele, liść laurowy, 

     pokrojona zielona pietruszka,

    sól, pieprz, przyprawa toskańska,


Mięso pokroiłam w dużą kostkę i przyrumieniłam na dobrze rozgrzanym oleju, podlałam wodą i dusiłam pod przykryciem około 40 minut... Cebulka, marchewka i ziemniaki były niewielkie więc nie musiałam ich kroić...  Jedynie paprykę pokroiłam na ćwiartki, czosnek i łodygę selera pokroiłam w kostkę, fasolkę szparagową  na pół, dodałam 5 ziarenek angielskiego ziela, 2 listki laurowe i wszystko dusiłam około 30 minut,  do miękkości... Pod koniec gotowania doprawiłam sola i pieprzem, przemieszałam i dusiłam jeszcze 5 minut... Gdy danie było gotowe posypałam pokrojoną zieloną pietruszką... Wieprzowinę podałam z sałatką z pomidorów i posypałam przyprawą toskańską.... 

2 komentarze: