poniedziałek, 19 lutego 2018

Zupa dyniowa



Zupa z dyni to nie tylko propozycja na jesienne dni... Robię ją w ciągu całego roku bo jest przepyszna... Jest wiele interesujących  przepisów...  Mój jest prosty bo taka jest moja kuchnia... Dynia jest bogata w witaminy i minerały a przy okazji ma mało kalorii...  Mam spory zapas zamrożonej dyni i w czwartek  miałam obiad jednogarnkowy, pożywny i zdrowy...
 Składniki:)
  1 kg mrożonej dyni,
  3 ziemniaki,
10 dkg szynki,
  4 ząbki czosnku,
  1 marchew,
  1 cebula,
  2 łyżki oleju,
     kawałek papryczki chili,
     pół czerwonej papryki,
     sól, pieprz,

* Zupa dyniowa *

* Zupa dyniowa *

Na rozgrzany tłuszcz dodałam pokrojoną w kostkę: cebulę, czosnek, marchew oraz  rozmrożoną dynię... Po  10 minutach wlałam około 1,5 litra wody i gotowałam do miękkości... Całość zmiksowałam... Do zupy dodałam bardzo drobno pokrojone ziemniaki oraz w szersze paski paprykę, chili i szynkę... Po 15 minutach zupę  doprawiłam  solą, pieprzem...  


2 komentarze:

  1. Uwielbiam dynię w każdej postaci, a Twoja propozycja brzmi pysznie :)

    Tak Łucjo, dokładnie ta sama czarnawrona-Basia z WP :)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  2. O, takiego dodatku do zupy z dyni nie dodawałam. Ale teraz już dodam.

    OdpowiedzUsuń