sobota, 1 lipca 2023

Surówka z kalarepy i świeżego ogórka

 

W tym roku zaszalałam i wiosną posadziłam sporo kalarepy... Urosła piękna i dorodna, więc się nią zajadamy niemal każdego dnia... Jemy gotowaną i w postaci surówek... Surówka to bomba witaminowa, a przede wszystkim jest idealnym dodatkiem do obiadu... Surówka z kalarepy, którą zrobiłam w piątek,  jest bardzo prosta w wykonaniu i wyjątkowo pyszna...

Składniki:)

    2 kalarepy,

    1 ogórek wężowy,

 0,5 cebuli czerwonej,

    5 rzodkiewek,

    2 łyżki majonezu,

      koperek i zielona pietruszka,

      sol, pieprz,

Kalarepy i ogórka obrałam i starłam na tarce o dużych oczkach... Starłam również rzodkiewki... Lekko posoliłam i wyłożyłam na sitko... Odcisnęłam z nadmiaru soku... Cebulę czerwoną pokroiłam w piórka... Doprawiłam pieprzem, dodałam zieleninę oraz  majonez, wymieszałam... Na kilka minut schłodziłam w lodówce... Surówkę podłam z dorszem smażonym, ziemniakami i gotowaną kalarepką z bułką tartą...

1 komentarz:

  1. Lubimy kalarepkę a Twoja to niebo z gębie. Przepis na sałatkę oryginalny i muszę wypróbować. Smacznego - Goska N.

    OdpowiedzUsuń