czwartek, 23 listopada 2017

Zupa dyniowa

Jesienią kiedy królują dynie, zupa z nich przyrządzona gości dosyć często... Oboje lubimy ją... Taka zupa jest bardzo szybka i prosta w wykonaniu... Nigdy nie gotowałam jej z mięsem... Podobno jest przepyszna... Tym razem zrobiłam ją z boczkiem... Muszę przyznać, że jest przepyszna...
Składniki:)
  1 kg pokrojonej ze skórką dyni Hokkaido,
10 dkg boczku wędzonego,
  4 ząbki czosnku,
     pół czerwonej papryki,
     kawałeczek papryczki chili,
  3 łyżki oleju,
  1 cebula,
  1 marchew,
     kawałek selera,
     kawałek pietruszki,
     pół łyżeczki cynamonu,
     sól, pieprz, słodka, czerwona papryka w proszku,
     zielona pietruszka,
     woda,
 Do garnka w którym ma być gotowana zupa wlałam olej i włożyłam bardzo cienkie plastry boczku... Chciałam by boczek był chrupiący więc smażyłam go na niezbyt ostrym ogniu... Po usmażeniu odłożyłam go na talerzyk... Na gorący tłuszcz włożyłam pokrojoną cebulę, czosnek, marchew, pietruszkę, dynię, seler, papryki, cynamon... Mieszałam  aby się nie przypaliło, po około 5 minutach wlałam 1 litr przegotowanej wody... Warzywa gotowałam do miękkości, następnie zmiksowałam na gładki krem... Doprawiłam solą, pieprzem i papryką w proszku zagotowałam... Osobno ugotowany makaron kokardki wyłożyłam na talerz, zalałam zupą, na wierzch włożyłam chrupiący boczek, posypałam zieloną pietruszkę... Zupa gotowa...

* Zupa dyniowa *






3 komentarze:

  1. brzmi pysznie, muszę wypróbować Twoje placki po całej rodzinie już się rozeszły w sensie przepis ;)
    uściski Lusiu

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam bardzo dużo dyni. Takiej zupy nie robiłam. Wygląda bardzo apetycznie. Dziękuję za przepis. Wykorzystam z pewnością. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z makaronem i boczusiem - o, super dodatek.

    OdpowiedzUsuń