czwartek, 16 lutego 2017

Kopytka z bułką tartą


Kopytka to pyszne kluski z ziemniaków... Oczywiście jest mąka pszenna, ziemniaczana i jajka...  Potrawa jest łatwa w wykonaniu... Można podawać je na kilka sposobów... Jednym z nich są kopytka  z cukrem, masłem i cynamonem... Kopytka są świetnym dodatkiem do gulaszu, sosu pieczarkowego, pomidorowego... Moje kopytka są tym razem z bułką tartą... 


Składniki:)

   1 kg ziemniaków,
   2 szklanki mąki pszennej
   2 łyżki mąki ziemniaczanej,
   1 jajko,
   3 łyżki masła,
   1 łyżka bułki tartej
      sól,


Ziemniaki obieramy, myjemy i gotujemy... Ugotowane ziemniaki, jeszcze ciepłe przeciskam przez praskę... Zagniatam z mąkami i jajkiem... Gdyby ciasto okazało się za rzadkie to należy dodać mąki pszennej... W większym garnku gotuję wodę... Dodaję sól wg uznania... Ciasto dzielę na cztery części i robię kulki... Z każdej kulki robię wałek, który kroję  ukośnie w około 4 -5 cm kawałki... Na gotującą wodę, wrzucam partiami kopytka... Drewnianą kopyścią delikatnie przemieszam kluski by odeszły od dna... Od momentu wypłynięcia kopytek, gotuję je około 2 minuty... Wcześniej w rondelku rozpuściłam masło i dodałam bułkę tartą by się przyrumieniła...  Ugotowane i odcedzone kopytka obtoczyłam w bułce tartej... Podałam je z gotowaną kapustą kiszoną... To było pyszne danie...


6 komentarzy:

  1. A batata sempre pode ser uma comida deliciosa. Achei os bolinhos apatitosos e gostei do que me parece ser chucrute.
    Um baijo Lucja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kopytka to moje ulubione danie. Są pyszne.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ulubione kopytka :))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Kopytka też zrobię takie, bo nigdy nie robiłam z bułka tartą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje kopytka z bułką tartą uwielbiamy!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Robię dziś kopytka z bułka tartą!!!

    OdpowiedzUsuń