niedziela, 8 lipca 2018

Placki z młodych ziemniaków


Słyszałam, że młode ziemniaki nie nadają się na placki, że będą wodniste i nie smaczne... Nie mam zielonego pojęcia dlaczego tego nie sprawdziłam... Dopiero, gdy przeczytałam na jednym z blogów, że są przepyszne też postanowiłam je zrobić... Okazały się strzałem w dziesiątkę...
Składniki:)
1 kg młodych ziemniaków,
2 marchewki,
1 cebula,
4 ząbki czosnku,
2 jaja,
1 łyżka mąki ziemniaczanej,
2 łyżki maki pszennej,
   pęczek zielonej pietruszki,
   sól, pieprz,
   olej do smażenia,


Ziemniaki i marchewkę obrać, umyć, zetrzeć na tarce i przełożyć na sitko, delikatnie odcisnąć  aby pozbyć się wody... Na spodzie będzie skrobia... Należy przełożyć ją do utartych ziemniaków, wbić jaja, dodać pokrojoną w drobną kostkę cebulę i czosnek  przeciśnięty przez praskę... Doprawiam solą i pieprzem świeżo mielonym, dodaję mąkę ziemniaczaną i pszenną oraz pokrojoną zieloną pietruszkę... Wszystko dokładnie mieszam i smażę placuszki na rozgrzanym oleju... Są pyszne i chrupiące... Podaję z rukolą i suszonymi pomidorami...


5 komentarzy:

  1. Mniam Łucjo! Aleś mi teraz smaczka narobiła na placuszki. My dodajemy płatków owsianych. z Marchewki nie robiłam nigdy ani z pietruszką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko 3 łyżki mąki? Według mnie to jest mało:)

    OdpowiedzUsuń
  3. They look delicious and must be crispy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka szkoda, że tak późno:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nowe ziemniaki, więc w tym tygodniu to kolejny pomysł na obiad.

    OdpowiedzUsuń