środa, 31 marca 2021

Duszone udka z kurczaka z pieczarkami

 


Niby banalne dane na niedzielny obiad ale okazało się przepyszne... Mięsko było mięciutkie, delikatne, uduszone we własnym sosie i do tego pieczarki al dente, to prawdziwa pychotka...

Składniki:)

   4 udka z kurczaka bez kości,

   3 ząbki czosnku,

 30 dkg pieczarek,

   1 mała cebula,

   2 łyżki oleju,

0,5 szklanki wody,

     świeży tymianek,

     kawałeczek (1 cm) papryczki chili,

     papryka słodka,, sól, pieprz,


Udka umyłam, obrałam ze skóry, osuszyłam... W rondlu rozgrzałam olej, dodaję pokrojony w plasterki czosnek i cebulę... Smażę około 5 minut, wlewam wodę i zagotowuję wywar... Układam udka, dodaję słodką paprykę, pieprz, sól, gałązki tymianku i duszę około 25 minut... Sprawdzam aby się nie przypaliły, obracam... Dodaję pieczarki pokrojone na połówki i duszę jeszcze 10 minut... Duszone udka podałam z ryżem, surówką z kapusty kiszonej...

3 komentarze:

  1. Zrobię mojemu kochanemu mężowi między innymi takie udka, gdy tylko wróci ze szpitala i oczywiście z surówką z kiszonej kapusty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie wygląda to danie.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń