czwartek, 3 października 2024

Łopatka wieprzowa pieczona z ziemniakami i jarzynami

 

Tym razem na niedzielny i poniedziałkowy obiad zrobiłam pieczoną łopatkę wieprzową z ziemniakami, marchewką, cebulą i czosnkiem... Eryk uwielbia takie danie... Prawdę mówiąc taki obiad robi się prawie sam...

Składniki:) 

 80 dkg łopatki wieprzowej,

   2 cebule,

  3 marchewki, 

  5 ząbków czosnku,

  4 łyżki oleju,

  1 łyżka musztardy,

  1 łyżeczka słodkiej papryki,

    pół łyżeczki ostrej papryki, 

    pół łyżeczki majeranku,

    sól, pieprz,

   gałązki tymianku i rozmarynu,

 Do  oleju dodałam: musztardę, paprykę słodką, ostrą, majeranek, troszeczkę soli i pieprzu...Wszystko dokładnie wymieszałam i natarłam mięso... Później odstawiłam go do lodówki na całą noc... Na drugi dzień dno brytfanny wyścieliłam gałązkami tymianku i rozmarynu i umieściłam mięso... Dodałam obrane ziemniaki, marchewki, cebulę i czosnek...

Piekłam przez 15 minut w temperaturze 220°, następnie zmniejszyłam temperaturę do 180° i piekłam przez 2 godziny... Po upieczeniu mięso odstawiłam na 15 minut aby odpoczęło i po tym czasie pokroiłam w plastry... Do tego dania podałam buraczki w ćwikłą... 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz