wtorek, 21 listopada 2017

Filet z kurczaka z serem


Co mam zrobić na obiad... Przypuszczam, że  to pytanie pada niemal w każdym domu... Coś dobrego i szybkiego... Może być coś z kurczaka... Dobrze, bo to moje i Eryka ulubione mięso...  Na szybki niedzielny obiad przygotowałam filety z kurczaka z żółtym serem... Niestety, nie miałam mozzarelli, ona jest najlepsza do zapiekania... Tym razem wykorzystałam ser gouda i też było pyszne... 
Składniki:)
 1 duży filet z kurczaka,
 2 plastry sera żółtego,
10 dkg chudego boczku wędzonego,
  1 jajo,
  2 ząbki czosnku,
     olej do smażenia,
     kawałek pora,
     bułka tarta do panierowania,
     sól, pieprz,


Filet podzieliłam na dwie części, rozbiłam tłuczkiem do mięsa... Jajo roztrzepałam dodałam sól, pieprz i czosnek przepuszczony przez  praskę... Wszystko dobrze rozmieszałam... Zanurzałam filety i obtaczałam w bułce tartej... Filety smażyłam na gorącym oleju z obu stron na złoty kolor... Usmażone  filety przełożyłam do brytfanki do zapiekanek... Na każdym położyłam plaster żółtego sera... Boczek pokrojony w drobną kostkę przesmażyłam na rumiano na 1 łyżce oleju... W czasie smażenia dodałam drobno pokrojony por... Filety posypałam przesmażony boczkiem i piekłam 7 - 8 minut w temperaturze 190°C... Filety podałam z ziemniakami, kapustą pekińską, zieloną sałatką i  przesmażonymi wstążkami z marchewki... A do picia? po pół szklanki piwa...


3 komentarze:

  1. Nigdy nie robiłam takiej wersji piersi z kurczaka.
    Muszę się skusić. Będzie smakowało moim domownikom:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo kusząco. Oj chyba się skuszę. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń