piątek, 3 listopada 2017

Zupa dyniowa


Zupa dyniowa ma cudowny smak, wygląd, jest szybka i bardzo prosta w wykonaniu. To obowiązkowa zupa w jesiennym menu. Gości na naszym stole dosyć często.

Składniki:)
1 dynia Hokkaido około 1,20 kg
2 ząbki czosnku,
1 cebulka szalotka
2 łyżki oliwy z oliwek,
3 ziemniaki,
1 marchewka,
1 pietruszka,
1 łyżeczka papryki słodkiej,
1 mała łyżeczka curry,
   kawałeczek papryczki chili,
   sól, pieprz


Do garnka na gorący olej wrzuciłam obrane i pokrojone ziemniaki, marchewkę, pietruszkę, czosnek, papryczkę, cebulkę. Umyta dynię przekroiłam na pół a później w małą  kostkę. Oczywiście, wcześniej wyjęłam pestki. Całość mieszałam aby nie przypaliło się. Wlałam około 2 litrów wody. Gotowałam około 15 minut... Zupę zmiksowałam blenderem. Dodałam sól, pieprz, paprykę słodką sproszkowaną, curry. Gotowałam 5 minut.  Zupę podałam z ugotowanym ryżem.


3 komentarze:

  1. Lusiu kochana, bardzo piekne smakowite zdjecia, podoba mi się Twój przepis, bo uwielbiam dynie.Serdecznosci przesyłam.:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smakowicie. U nas w tym roku ogrom dyni. Króluje na wiele sposobów, bo bardzo ją lubimy. Zupę robię podobnie, ale nie podawałam jej z ryżem. Dzięki za podpowiedź.Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przez całą jesień i kawałek zimy robię zupy dyniowe,są pyszne i zdrowe. Używam dyni pizmowej,ma mało pestek i niezbyt twarda skórę.

    OdpowiedzUsuń