piątek, 28 lipca 2023

Makaron Tagliatelle z duszonymi rzodkiewkami i pomidorkami

 

Makaron z rzodkiewkami i pomidorami to jedno z naszych ulubionych dań... Wiosną i jesienią udaje się wyhodować najdorodniejsze rzodkiewki... Latem wysiewam ich mniej ponieważ z powodu upałów zbyt szybko wyrastają w kwiatostany... Jemy je na surowo, dodaję  do sałatek, past, na ciepło z bułką tartą, kiszę... Tym razem przyrządziłam makaron Tagliatelle z duszonymi rzodkiewkami i pomidorkami... Nam to danie bardzo smakuje...

Składniki:)  

 200 g makaronu Tagliatelle,

   20 rzodkiewek,

   15 pomidorków koktajlowych, 

     1 łyżka suszonych pomidorów,

     2 cebulki dymki,

     1 łyżkę oleju rzepakowego,

     2 łyżki oleju migdałowego,

     3 ząbki czosnku,

       pęczek bazylii,

       zioła prowansalskie,

       sól, pieprz,

Makaron ugotowałam w lekko osolonej wodzie zgodnie z przepisem na opakowaniu... W naczyniu rozgrzałam 1 łyżkę oleju i dodałam pokrojoną w kostkę dymkę, czosnek oraz na pół rzodkiewki... Mieszałam i dusiłam przez około 5 minut a po tym czasie dodałam pokrojone w ćwiartki pomidorki... Całość  dusiłam jeszcze przez 10 minut... Dodałam pokrojoną bazylię, pomidory suszone, doprawiłam solą i pieprzem i połączyłam z makaronem... Dodałam dwie łyżki oleju migdałowego i całość wymieszałam... Makaron podałam z dorszem smażonym... To danie bardzo nam smakowało...


4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy przepis, nigdy nie jadłam duszonych rzodkiewek, chyba muszę spróbować.?
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za nową kulinarną inspirację - Gośka N.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hi, Very insightful thanks for sharing.
    this and hope you like my articles below.
    Dounlg:)

    OdpowiedzUsuń