niedziela, 15 października 2023

Kotlety z ziemniaków i cukinii

 

Kotlety z ziemniaków i cukinii to smaczne, proste danie warzywne, które przygotowuje się bardzo szybko... Te kotleciki są puchate i bardzo delikatne... Nam bardzo smakują i często je wykonuję na obiad z różnymi dodatkami...

Składniki:)

  50 dkg ziemniaków, 

    1 cukinia,

    1 łyżka mąki ziemniaczanej,

    1 cebula,

    1 łyżka oleju rzepakowego,

    1 jajko,

    2 ząbki czosnku,

    1 łyżka posiekanego koperku,

      bułka tarta,

      sól, pieprz,


Cukinię ścieram na tarce o dużych oczkach, umieszczam na sitku i delikatnie solę aby puściła sok... Odciskam... Cebulę pokrojoną w drobną kostkę przesmażam na oleju... Przestudzoną,  dodaję do ugniecionych ziemniaków... Dodaję  jedną łyżkę mąki ziemniaczanej, czosnek przeciśnięty przez praskę, jajko, odciśniętą cukinię i pokrojony koperek... Doprawiam pieprzem i solą... Następnie wyrabiam na jednolitą masę, z której formuję nieduże kotlety... Obtaczam je w bułce tartej i smażę na rozgrzanym tłuszczu z obu stron na złoty kolor...  Kotleciki podałam z wątróbką, ogórkiem kiszonym i pomidorem...To danie bardzo nam smakowało...

* Kotlety z ziemniakami i kapustą kiszoną *

* Kotlety z ciecierzycy * 

* Kotlety z gotowanych ziemniaków z pietruszką *

* * Kotlety z ziemniaków i kalafiora *  

* Kotlety z dorsza *


4 komentarze:

  1. Witam!
    Wszystkie składniki mam a wątróbkę też kupiłam na jutrzejszy obiad. Dzięki za pomysł. Jutro u nas wątróbka z kotlecikami warzywnymi. Smacznego - Małgorzata N.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, smaczku mi narobiłaś. Ja robię placki warzywne z ziemniaków, cukinii i innych kotlecików nie robiłam, więc na pewno wypróbuję Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak smakowicie to wygląda. Robiłam podobnie, ale nie z wątróbką. Trzeba to zmienić. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń