piątek, 10 marca 2017

Babeczki czekoladowe z kawałkami czekolady


Sporadycznie jemy ciasta i dlatego bardzo rzadko je piekę... Czasem nagle przychodzi nam ochota na coś słodkiego... Wtedy piekę  babeczki...  Składniki  do  ich  upieczenia  zawsze  mam
w domu... Takie babeczki są proste w wykonaniu, niezawodne
i pyszne...


Składniki:)
  25 dkg maki pszennej,
    2 jaja,
    2 łyżki kakao,
    8 dkg cukru,
  80 ml oleju,
    1 łyżeczka sody oczyszczonej,
    1 łyżeczka proszku do pieczenia,
160 ml mleka,
    5 dkg orzechów włoskich,
       pół tabliczki czekolady,
       szczypta soli,



W misce za pomocą trzepaczki wymieszałam ze sobą składniki mokre: mleko, olej, jaja... W drugiej misce wymieszałam składniki suche: cukier, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, kakao, cukier... Czekoladę połamałam na kawałeczki a orzechy posiekałam i dołożyłam do masy... Wszystko dokładnie wymieszałam... Ciastem wypełniłam foremki do muffinek  do około 2/3 wysokości... Piekarnik nagrzałam do 180° i piekłam przez 20 minut... Babeczki wystudziłam, polukrowałam i posypałam kolorową posypką... Babeczki  można też  posypać cukrem pudrem... Dodałam cukier do babeczek więc w tym przypadku nie posypałam ich cukrem pudrem...







7 komentarzy:

  1. Wyglądają przepysznie, ale narobiłaś ochoty i to wieczorem. Upiekę na pewno. Moje smaki. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudownie! Istne arcydzieło :-) Muszę spróbować jak najszybciej. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Oh that look´s good and tasty :) Lovely pictures too...
    Have a great week!
    Titti

    OdpowiedzUsuń
  4. Que bonitos e coloridos, muito alegres e apetitosos, Lucja!

    OdpowiedzUsuń
  5. Apetyczne babeczki, pięknie udekorowane !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń