wtorek, 30 maja 2023

Sałatka z ananasem, zieloną sałatą, pomidorkami, serem gongonzola

 

Warzywa i owoce zajmują czołowe miejsce w naszym codziennym jadłospisie... Zawsze do drugiego dania przygotowuję jakąś sałatkę, surówkę, tym bardziej, że warzywniku jest już  zielona sałata, rukola, rzodkiewki, szczypior... Tym razem zrobiłam sałatkę z dodatkiem ananasa, zielonej sałaty, rzodkiewek i sera gorgonzola... 

Składniki:)

  6 plastrów ananasa,

10 pomidorków koktajlowych,

10 rzodkiewek,

  7 dkg gorgonzoli,

  1 mała cebula czerwona,

  2 ząbki czosnku, 

    mieszanka sałat,

    sól, pieprz,

   sos zrobiony z olej, octu balsamicznego, syrop z ananasów,


Umytą, osuszoną sałatę zieloną, porwałam na małe kawałki... Rzodkiewki pokroiłam w plasterki, cebulę czerwoną w piórka, pomidorki na połówki, ananasy w kostkę, ser na małe kawałeczki... Sałatkę polałam sosem...
Sos:)
2 łyżki oleju migdałowego,
2 ząbki czosnku,
1 łyżka octu balsamicznego,
1 łyżka syropu z ananasów,
   sól, pieprz,
Olej wymieszałam z octem balsamicznym, z czosnkiem przeciśniętym przez praskę,  z syropem z ananasów, doprawiłam solą i pieprzem...
Sałatkę podałam z ziemniakami, filetem z kurczaka, zielonymi  szparagami   oraz kieliszkiem białego wina...

2 komentarze:

  1. Już mi ślinka leci. Czytając przepis, czuję przepyszny jej smak. Obiad królewski - smacznego życzy Gośka Nowak.

    OdpowiedzUsuń