środa, 4 września 2019

Polędwiczki wieprzowe z jabłkiem


Sporadycznie jemy wieprzowinę... Od czasu do czasu przychodzi nam ochota na polędwiczki bo jest to mięso chude, bardzo smaczne i oczywiście szybkie w wykonaniu... Po urlopie byliśmy spragnieni naszej kuchni, więc przygotowałam je na dzisiejszy obiad... 

Składniki:)
1/2 dosyć dużej polędwiczki,
   1 duże jabłko,
   2 średnie cebule,
   2 łyżki oleju,
   1 łyżeczka posiekanego tymianku,
   1 łyżka Aceto Balsamico di Modena,
     sól, pieprz do smaku,


Polędwiczkę umyłam, osuszyłam, oczyściłam z błon i pokroiłam na 1,5 cm plastry... Rozklepałam palcami...  Cebule pokroiłam w piórka... Na patelnię wlałam olej i podsmażyłam na złoty kolor cebulę... Usmażoną przełożyłam na talerzyk i następnie na tym samym oleju przypiekłam 4 grube plastry jabłka... Odłożyłam jabłka i teraz smażyłam  polędwiczki po 1,5 minuty z każdej strony... Następnie dodałam Aceto Balsamico, cebulkę i smażyłam przez 1,5 minuty... W międzyczasie mój E usmażył frytki... Na frytki przyszła nam ogromna ochota ponieważ  ostatni raz jedliśmy je w grudniu... Na talerze wyłożyłam plastry jabłek, usmażone polędwiczki i cebulkę... Do tego dania podałam surówkę z białej kapusty oraz szopską sałatkę...


2 komentarze: