niedziela, 29 września 2019

Surówka z kiszonej czerwonej kapusty



W ostatnim czasie robię różne kiszonki... W słojach mam fasolkę szparagową, cukinię, kalafiora, rzodkiewki, wczesną białą kapustę, ogórki i czerwoną kapustę... Fermentowane warzywa są bardzo zdrowe, smaczne, tanie (pochodzą z  własnego warzywnika) i niezwykle proste w wykonaniu... Kapustę białą zastąpiłam czerwoną i kisiłam wg * tego przepisu *

Dzisiaj na obiad zrobiłam  surówkę z czerwonej kapusty kiszonej... 

Składniki  surówki:)
25 dkg kapusty czerwonej,
  1 jabłko,
  1 mała szalotka,
  1 łyżka miodu,
  2 łyżki oleju E.V.
10 żółtych pomidorków,
  1 łyżka zieleniny (koperek, szczypior z cebulki)


Kapustę przełożyłam do salaterki... Dodałam starte jabłko oraz pokrojona cebulkę szalotkę... 2 łyżki soku z kapusty wymieszałam z miodem i olejem i polałam kapustę... Dodałam pokrojone pomidorki oraz posiekana zieleninę... Wymieszałam...
Bardzo rzadko robię mięso w panierce jednak dzisiaj przyszła nam na nie ogromna ochota... Filet z  piersi kurczaka podzieliłam na dwa płaty, posmarowałam musztardą... Po godzinie zamoczyłam go w rozkłóconym jajku a następnie w mące z cieciorki połączonej z (domową) bułką tartą... Filety smażyłam na rozgrzanym oleju na rumiano z obu stron...  Mięso podałam z ziemniakami, fasolką szparagową i kapustą czerwoną... 

3 komentarze:

  1. Hi Lucja-Maria! Looks delicious. I have been bottling cucumbers

    OdpowiedzUsuń
  2. Czerwoną kapustkę bardzo lubię:)
    Twoja suróweczka kolorowa i apetyczna, mniam:)

    OdpowiedzUsuń