sobota, 6 lipca 2019

Drożdżówki z serem

U nas w domu,  jedynie w niedzielę podaję kawałek ciasta do kawy... Blaszka ciasta, poporcjowana i  zamrożona  wystarcza nam na bardzo długo... Dzisiaj robiąc zakupy w pewnym markecie poczułam zapach świeżo upieczonych drożdżówek... Naszła mnie taka ogromna ochota, że postanowiłam je  upiec....

Składniki:)
  55 dkg mąki pszennej,
    3 jaja,
    5 dkg cukru,
    8 dkg masła roztopionego,
1/4 l mleka
   3 dkg drożdży,
      szczyptę soli,

Masa serowa:)
40 dkg zmielonego sera,
  2 łyżki cukru pudru,
  1 żółtko,
  3 łyżki miękkiego masła,
  1 łyżka   cukru waniliowego (domowy),
     starta skórka ze sparzonej pomarańczy, 

Dodatkowo:)
 1 rozkłócone jajko do posmarowania drożdżówek,


Mleko lekko podgrzewam, dodaję cukier waniliowy, 1 łyżkę mąki oraz pokruszone drożdże... Mieszam składniki aby się rozpuściły i czekam aby urosły... Trwa to  około 15 minut...  Do miski dodaję mąkę, roztrzepane jaja, masło, sól oraz zaczyn... Mieszam wszystkie składniki a potem wyrabiam aby uzyskać jednolitą masę... Przykrywam ściereczką aby ciasto urosło... Podwoiło swoją masę... 

W między czasie przygotowuję masę serową ucierając wszystkie składniki... Wyrośnięte ciasto  wykładam go na blat i rozwałkowuje na prostokąt o wymiarach 30 x 40 cm... Prostokąt smaruję masą serową i zwijam wzdłuż dłuższego boku na kształt rolady... Kroję ją ostrym nożem na 12 części... Formę wykładam papierem do pieczenia i układam bułeczki do ponownego wyrośnięcia... Drożdżówki smaruję rozkłóconym jajkiem... Po około 30 minutach są gotowe do pieczenia... Piekarnik rozgrzewam do 180°C i piekę drożdżówki przez 20- 25 minut... Po upieczeniu i wystudzeniu, odrywam zlepione bułeczki i podaję... Są pyszne... Zjedliśmy 4 a 8 drożdżówek znowu zamroziłam...


4 komentarze:

  1. A ja ostatnio piekę często ciasta z owocami.
    Dogadzam mojemu Mężowi, bo lubi słodkości wszelakie:)
    Twoje drożdżówki wyglądają bardzo smacznie:)
    Pozdrawiam serdecznie na miły dzień:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łucjo bardzo lubię domowe drożdżówki, chętnie zrobię z serem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja by som kvôli 12 buchtám ani len rúru nezapla :-P Sama by som ich zjedla určite viac ako štyri. Mám rada tvarohové koláče. Nepečiem často, lebo sa potom neviem ovládať pri jedení.
    Vieš, že som už viackrát rozmýšľala nad tým, že do ktorej vekovej kategórie ťa mám zaradiť? Neviem. Nespomínaš deti, rodinu, si tajomná :-) Ak si ochotná prezradiť to číslo prípadne vekovú kategóriu, napíš mi to pod fotku Nepomuckého.
    Ahoj a pekný víkend želám!

    OdpowiedzUsuń