środa, 23 października 2024

Sos chimichurri

 

Sos chimichurri to bardzo aromatyczny sos z natki pietruszki i różnych ziół... Argentyński przysmak, który  można wzbogacić o czerwoną cebulę, szczypiorek... Ten sos jest idealny do grilla, mięs, w szczególności do piersi kurczaka... Uwielbiam świeża kromkę chleba posmarowaną sosem chimichurri ... Ten sos doskonale sprawdzi się jako marynata do mięs i do ryb...

Składniki:)

 -  spory pęczek zielonej pietruszki,

 3 ząbki czosnku,

 1 mała cebula czerwona,

 2 łyżki świeżego oregano,

1 łyżkę estragonu, 

1 gałązka rozmarynu,

1 łyżka świeżego tymianku 

1 łyżka soku z cytryny, 

5 łyżek oliwy E.V.

  sol i pieprz do smaku,

Zioła, czosnek, cebulę, papryczkę posiekałam bardzo drobno... Można zmiksować, ja jednak wolę pokrojone... Przełożyłam do słoiczka... Dodałam oliwę, sok z cytryny, sól i pieprz... Dokładnie wymieszałam i schodziłam... Sos gotowy...



1 komentarz:

  1. Nie znałam takiego sosu. Kochamy zioła więc jest to coś dla nas. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń