czwartek, 15 stycznia 2015

Metka czosnkowa...


W moim rodzinnym domu nigdy nie jedliśmy metki... Natomiast u Eryka  była bardzo popularna... Polubiłam to mięsne smarowidło...  I od czasu do czasu kupowaliśmy je w sklepie... Dopiero po pewnym czasie przeczytaliśmy jej skład... Ileż tam było przeróżnych E, ulepszaczy, dodatków smakowych, konserwantów, nadmiaru soli... Od tego czasu sami robimy metkę... Najlepsza wychodzi z łopatki wieprzowej ale robimy również z szynki...Najczęściej robimy z 0,5 kg wieprzowiny ale gdy mają nas odwiedzić znajomi, smakosze tego smarowidła robimy z 1 kg...

Składniki:
0,5 kg wieprzowiny ( łopatka, szynka)
   5 dużych ząbków czosnku,
      sól, pieprz,
0,5 cebuli,


Mięso zmieliłam przez drobne sitko... Czosnek pokroiłam bardzo drobno!!!! Dodałam pieprz i sól do smaku... Wszystko dobrze wymieszałam... Odstawiłam do lodówki na 1 godzinę aby smaki przegryzły się... Chleb smarujemy metką i posypujemy drobno pokrojoną cebulką... Takie smarowidło to prawdziwa pychotka.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz