czwartek, 23 lutego 2023

Pierogi z mięsem

 

Domowe pierogi z mięsem to doskonały sposób na wykorzystanie mięsa z rosołu... W moim rodzinnym domu przynajmniej raz w tygodniu gościły na stole... Mój E nie przepadał za mącznymi potrawami więc ich nie robiłam... Jakiś czas temu zmieniły mu się smaki i zasmakował w makaronach, kluskach, naleśnikach i pierogach... Raz w miesiącu gotuję rosół więc mam trochę mięsa by zrobić farsz...

Składniki na farsz:)

50 dkg mięsa z rosołu,

  1 nóżka z kurczaka,

  1 filet z kurczaka,

  2 cebule,

  2 łyżki oleju,

  3 łyżki bulionu, 

  1 łyżeczka pieprzu ziołowego,

    warzywa z rosołu: marchew, pietruszka, kawałek selera,

    sól, pieprz,

  Składniki na ciasto na pierogi:)

  3 szklanki mąki pszennej typu 500 (wrocławska, poznańska) * trochę do podsypania blatu,

  2 łyżeczki oleju,

   1 łyżeczka soli,

   1 - 1,5 szklanki wrzącej wody,


Cebulę pokrojoną w drobną kostkę przesmażam na oleju... Mielę mięso  i jarzyny z rosołu, dodaję przesmażoną cebulę, sporo pieprzu, trochę soli... Gdy farsz jest  zbyt suchy dodaję bulion... Dokładnie mieszam na jednolita masę... Z mąki, oleju, soli i gorącej wody zagniatam ciasto... Z każdą chwilą staje się gładkie i mięciutkie... Odstawiam na chwilę aby odpoczęło i przykrywam miseczką aby nie wyschło... Ciasto dzielę na dwie części i kolejno rozwałkowuję każdą z nich na cienki placek...  Wykrawaczem do pierogów robię kółka i na środek każdego nakładam  farsz... Około 1 łyżeczki... Sklejam brzegi pierogów... Gotowe, wrzucam do osolonej, gotującej się wody... Gdy wypłynęły, gotowałam jeszcze przez 2 minuty i wyjmowałam łyżką cedzakową na talerze... Podałam polane zezłoconą cebulką i filiżanką czystego czerwonego barszczu... Były przepyszne... Część pierogów zostawiłam do następnego dnia...

4 komentarze:

  1. Smacznie u Ciebie kochana- lubię takie pierożki🙂🥟

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham pierogi i mam ten sam przepis.
    Przytulam.:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak pracowałam, to nie miałam dużo czasu na robienie pierogów. Teraz, tak samo jak Ty z mięsa z rosołu robię krokiety i pierogi. Uwielbiam pierogi. Smacznego.

    OdpowiedzUsuń