sobota, 21 lutego 2015

Rolada wieprzowa z grzybami...


I chociaż sezon grzybowy pozostał we wspomnieniach, to w mojej zamrażalce jest jeszcze spory ich zapas... Cieszy też, że w  ostatnim czasie można kupić piękne mięso wieprzowe i na dodatek w korzystnych cenach...

Składniki:
70 dkg wieprzowiny,
40 dkg grzybów (ja użyłam mrożone),
  1 cebula,
   4 łyżki oleju,
   1 łyżeczka zielonej pietruszki (użyłam suszonej)
      sól, kminek, pieprz mielony, zioła prowansalskie,


Mięso umyłam, osuszyłam ręcznikiem papierowym... Rozcięłam na tzw. księgę. Włożyłam płat do worka foliowego i mocno rozklepałam... Delikatnie posoliłam, popieprzyłam, posypałam ziołami prowansalskimi... Do rondelka dałam łyżkę oleju. Na rozgrzany olej włożyłam pokrojoną w plasterki cebulę i zmrożone grzyby. Mieszałam je dosyć często aby się nie przypaliły... Dodałam suszoną pietruszkę, sól, pieprz... Z grzybów odparował prawie cały sos wtedy je schłodziłam i rozprowadziłam na rozłożonym płacie mięsa... Mięso zwinęłam w roladę i mocno obwiązałam białą nicią. Do rondla wlałam 3 łyżki oleju. Gdy był mocno gorący, włożyłam roladę i dodałam kminek... Szybko ją obracałam aby z każdej strony ścięło się białko... Już po chwili z rolady zaczął wytwarzać się sos... Roladę piekłam 1,5 godziny... Tak by była miękka...W międzyczasie obracałam ją i podlewałam sosem... Usmażoną roladę, wyłożyłam na deskę aby odpoczęła... Zdjęłam nici...Wtedy nie wyciekną soki... Zimną pokroiłam w grube plastry i ponownie włożyłam do sosu i podgrzałam...  Podałam z pieczoną papryką z ryżem i zapiekłam z żółtym serem. Podałam z kiełkami z rzodkiewki... I oczywiście wino wytrawne, czerwone...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz