poniedziałek, 7 sierpnia 2023

Knedle z czereśniami

 

Knedle to rodzaj klusek, które nadziewane są  świeżymi i mrożonymi owocami...  W okresie letnim robię je z truskawkami, morelami, śliwkami  ... Bardzo lubimy knedle bo są delikatne, miękkie i przede wszystkim łatwe w wykonaniu... Tym razem zrobiłam knedle z czereśniami...

Składniki:)

  0,6 kg ziemniaków,

  30 czereśni,

     1 szklanka mąki pszennej,

     1 łyżka mąki ziemniaczanej,

     1 jajko,

     3 łyżki oliwy E.V.

     1 łyżka bułki tartej,

       sól,

* Knedle z borówką amerykańską *

* Knedle z borówką amerykańską z bułką tartą * 

* Knedle ze świeżymi śliwkami *

* Knedle z serem i ze śliwkami * 

* Knedle z sosem truskawkowym *

* Knedle ze śliwkami * 

* Knedle z truskawkami *

 Ziemniaki obrałam i ugotowałam w osolonej wodzie... Odcedziłam i jeszcze gorące  ubiłam tłuczkiem do ziemniaków na jednolita masę... Dodałam obie  mąki oraz całe jajko... Zagniotłam ciasto i uformowałam wałek, który pokroiłam na kawałki...Czereśnie umyłam, osuszyłam i wypestkowałam... Kawałki ciasta spłaszczałam i układałam po dwie czereśnie i dokładnie zlepiałam, formując kulkę... Zagotowałam wodę, którą posoliłam wg. własnego uznania... Na gotującą wodę wkradałam knedle i od momentu ich wypłynięcia, gotowałam je jeszcze prze 3 minuty... Ugotowane knedle wyłożyłam na talerze... Na patelni rozgrzałam oliwę i dodałam bułkę tartą, którą przyrumieniłam i polałam nią ugotowane knedle...

1 komentarz:

  1. Mniam, mniam!!! Uwielbiam mączne potrawy.
    A teraz kolej na knedle ze śliwkami szydłowskimi. Smacznego!!! - Gośka N.

    OdpowiedzUsuń