piątek, 10 listopada 2023

Sałatka jarzynowa

 


Sałatka jarzynowa często nazywana królową świątecznych stołów ma wiele twarzy, ale tylko jeden wspólny mianownik: majonez... W każdym domu przygotowuje się ją troszkę inaczej... Ja też często zmieniam składniki... Nigdy w mojej sałatce nie ma groszku zielonego z puszki... Mój organizm go nie toleruje... Nie mam pojęcia co producent dodaje do jego konserwacji...  W mojej kuchni używam dużo cebuli ale do sałatki jarzynowej też nigdy jej nie dodaję...

Składniki:)

2 marchewki,

1 pietruszka,

1 mały seler,

2 ogórki kiszone,

1 jabłko,

3 łyżki majonezu, 

1 łyżeczka musztardy, 

1 łyżeczkę chrzanu,

  mała puszka kukurydzy,

  sól, pieprz,

Umyte, nieobrane jarzyny gotuję około 25 - 30 minut... Przestygnięte jarzyny, ogórki kiszone i jabłko kroję w kostkę... Dodaję musztardę,chrzan, majonez, pieprz i sól do smaku i dokładnie mieszam i odstawiam do lodówki na kilka godzin... Taką sałatkę bardzo lubimy i robię ją kilka razy w roku...

3 komentarze:

  1. Uwielbiam, ale dodaję jajka i groszek zielony. Zresztą lubię chyba każdą wersję. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam!
    W dawnych dobrych czasach nie byłoby imprezy bez sałatki jarzynowej. Prawdziwa sałatka jarzynowa jest pracochłonna, ale jest warto poświęcić na nią czas. Zrobiłaś nam smaka i co teraz... Teraz zrobię z Twoimi składnikami.
    Smacznego - Małgorzata N.

    OdpowiedzUsuń