czwartek, 23 listopada 2023

Sałatka z cukinii

 

Nie wyobrażam sobie drugiego dania obiadowego bez warzyw... Zawsze staram się dodać coś świeżego... Tym razem podałam surówkę z cukinii, którą w lecie przyrządzałam wiele razy... Robi się ją bardzo szybko i jest przede wszystkim bardzo smaczna...

Składniki:)

 1 cukinia,

 1 szalotka,

 2 ząbki czosnku, 

10 pomidorków koktajlowych,

    kilka gałązek bazylii,

3 łyżki oliwy,

1 łyżka miodu, 

2 łyżki soku z cytryny,

   sól, pieprz,

Z oliwy, soku z cytryny i miodu przyrządziłam sos... Dodałam do niego sól i pieprz wg uznania... Dwa ząbki czosnku przecisnęłam przez praskę i wszystkie składniki dobrze wymieszałam..

Umytą cukinię pokroiłam w cienkie paseczki... Można ją też  pokroić za pomocą obieraka do warzyw z ząbkami... Dodałam  pokrojoną w kostkę szalotkę, pomidorki na ćwiartki oraz posiekaną bazylię... Cukinię polałam sosem i wymieszałam... Taka surówka sprawdziła się jako rewelacyjny dodatek do obiadu...




3 komentarze:

  1. I na pewno bardzo smaczny. Nie robiłam jeszcze takiej, więc na pewno spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam!
    Twoje sałatki inspirują mnie a każda jest zrobiona z miłością. Dzięki za kolejny przepis - smacznego Małgorzata N.

    OdpowiedzUsuń