środa, 14 maja 2014

Szybkościowy obiad...


Większość z nas nie ma zbyt wiele czasu na gotowanie wymyślnych obiadów... Robimy tzw. szybkościowe, skromne dania... Najczęściej gotuję proste potrawy nie wymagające poświęcenia zbyt dużo czasu... Na dzisiejszy obiad zrobiłam duszone mięso wieprzowe od szynki, makaron penne z lekko obgotowanymi brokułami, marchewkę z zielonym groszkiem... 

40 dkg mięsa od szynki smażyłam  na łyżce oleju kujawskiego.
Dodałam 3 ząbki czosnku, kminek i troszeczkę soli i pieprzu mielonego.
Mięso podlałam szklanką wody. Kiedy stwierdziłam, że mięso jest miękkie odparowałam powstały sos. W międzyczasie na gotującą osoloną wodę wrzuciłam różyczki brokuła. Gotowałam dosłownie 5 min. Odcedziłam i przelałam zimną wodą. Ugotowałam makaron penne. Brokuły delikatnie połączyłam z makaronem. Zagotowałam pół szklanki wody, dodałam łyżkę oleju i wrzuciłam mrożoną marchewkę z groszkiem... Gdy warzywa były miękkie, do szklanki wlałam 3 łyżki zimnej wody. W niej roztrzepałam  pół łyżeczki mąki i wlałam do marchewki. Marchewka troszeczkę zagęściła się. Mieszając obserwowałam aby się zagotowała. Obiad był gotowy. Mogłam podawać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz