niedziela, 3 października 2021

Makaron wstążki z kurczakiem i cukinią w sosie cytrynowym

 


Makaron  wstążki z kurczakiem i cukinią to proste, szybkie i smaczne danie obiadowe, szczególnie gdy brakuje czasu na przygotowanie obiadu...

Składniki:)

250 g makaronu wstążki,

    2 nieduże filety z kurczaka,

    1 żółta cukinia,

    1 cebula,

      pół czerwonej papryki,

     pół zielonej papryki,

     pół żółtej papryki,

  3 ząbki czosnku,

  6 pomidorków koktajlowych,

     rukola,

     ser parmezan,

  1 cytryna,

  3 łyżki oleju,

    sól, pieprz,

Na rozgrzany olej wrzuciłam pokrojoną cebulkę i czosnek, następnie dodałam pokrojony filet z kurczaka i smażyłam około 15 minut... Do mięsa dodałam pokrojone papryki, cukinię w plastrach oraz przekrojone pomidorki... Wszystko dusiłam około 3 - 4 minut....Nie za długo aby cukinia się nie rozpadła... W międzyczasie ugotowałam makaron al dente... Odlałam 1/4 szklanki wody z gotowania i dodałam ją do kurczaka, wcisnęłam sok z cytryny, doprawiłam solą i zmielonym pieprzem... Dodałam ugotowany makaron, rukolę i  całość wymieszałam... Wyłożyłam na talerze i posypałam serem parmezanem...

4 komentarze:

  1. Pięknie, smacznie i zdrowo.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie, uwielbiam makarony! 😘Zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, mniam. Uwielbiam dania z makaronem.

    OdpowiedzUsuń