niedziela, 1 marca 2020

Klopsy rybne w zalewie octowej


Klopsy rybne nie są wyszukanym daniem gdyż preferuje proste, swojskie jedzenie... Oboje lubimy ryby opiekane w zalewie... Przeważnie robię małe kuleczki, tym razem są to duże klopsy...
Składniki:)
),5 kg dorsza atlantyckiego,
  1 mała cebula,
  2 ząbki czosnku,
  1 mały por,
  2 łyżki bułki tartej,
     sól, pieprz,
     bułka tarta do obtoczenia, olej do smażenia,

Zalewa octowa:)
   1 litr wody,
0,5 octu winnego,
   3 łyżki magi domowej,
   1 łyżka miodu,
   1 łyżka cukru,
   1 łyżeczka soli,
      gorczyca,kilka ziaren angielskiego ziela,
      liść laurowy,

Rybę zmieliłam w maszynce (duże oczka), dodałam czosnek przeciśnięty przez praskę, drobno pokrojoną cebulę i białą część pora, jajo, bułkę tartą, sól, pieprz... Wszystko dobrze wyrobiłam i formowałam klopsy... Zrobiłam 8 sztuk... Obtaczałam w bułce tartej i smażyłam na rozgrzanym oleju... Ugotowałam zalewę wg podanych składników... Gdy ktoś lubi kwaśną zalewę musi zwiększyć ilość octu... Klopsy ułożyłam w pojemniku i zalałam zimna zalewą...


2 komentarze:

  1. Ale pomysłowe Lusiu. Ryby opiekane w zalewie robię bardzo często, ale klopsików nie robiłam, a to coś dla nas, Dziękuję za pomysł. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń