środa, 18 sierpnia 2021

Sałatka z ziemniakami i kalafiorem

 


Bardzo lubimy młode ziemniaki... Sadziłam je w workach co kilkanaście dni aby wydłużyć ich cykl dojrzewania... Tym samym młode ziemniaczki mamy dosyć długo... Tym razem na piątkowy obiad zrobiłam  naszą ulubioną sałatkę z kalafiorem i z ziemniakami...

Składniki:)

5 młodych ziemniaków,

  połówka kalafiora,

2 łyżki pokrojonego szczypiorku,

3 jaja ugotowane na twardo,

1 biała cebulka,

1 ogórek małosolny,

4 rzodkiewki,

2 ząbki czosnku,

2 łyżki majonezu,

1 łyżeczka musztardy kremskiej,

   sól, pieprz,

   przyprawa toskańska z suszonymi pomidorami,


Kalafiora podzieliłam na różyczki i wrzuciłam na gotującą się osoloną wodę... Gotowałam około 6 minut aby był al dente... Ziemniaki ugotowałam w mundurkach... Po ugotowaniu i ostudzeniu, obrałam i pokroiłam w bardzo dużą kostkę, dodałam różyczki kalafiora...  Cebulkę, ugotowane dwa jaja na twardo, rzodkiewkę i ogórka małosolnego pokroiłam w drobną kostkę... Dodałam grubo mielony pieprz,  czosnek przepuszczony przez praskę, musztardę oraz majonez oraz pokrojony szczypiorek... Wszystkie składniki delikatnie wymieszałam i sałatkę odstawiłam  na godzinę do lodówki... Jedno  jajo pokrojone na ćwiartki ułożyłam na sałatce...

Sałatkę podałam z dorszem atlantyckim, sałatką z żółtego pomidora, mizerią bez śmietany, ugotowanym kalafiorem... Całość posypałam przyprawą toskańską... Uzupełnieniem obiadu była szklanka soku jabłkowego, który jest nie tylko smaczny ale także przynosi liczne korzyści dla zdrowia...

2 komentarze:

  1. Smaczna sałatka, na dodatek z sezonowym moim ulubionym-kalafiorem, mniam😊🥗
    Pozdrawiam serdecznie kochana😃

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna sałatka do zrobienia

    OdpowiedzUsuń