sobota, 19 listopada 2022

Sałatka z makaronem i brokułem

 

Dosyć często robię sałatkę z makaronem i brokułem... Podana na zimno ma tę zaletę, że może zastąpić danie obiadowe... Stosuję do niej rybę lub różne rodzaje mięs...Taka sałatka jest pyszna i sycąca...

Składniki:)

   30 dkg makaronu penne,

   10 dkg żółtego sera,

     1 mały brokuł,

     3 ząbki czosnku, 

    10 rzodkiewek,

    10 zielonych oliwek, 

      3 łyżki majonezu,

      1 łyżeczka musztardy,

         pół czerwonej papryki,

        sól, pieprz,

* Sałatka z brokułem, ziemniakami *

* Sałatka makaronowa z brokułem * 


Różyczki brokuła wrzuciłam na osolony wrzątek i  gotowałam około 5 - 6 minut... Przełożyłam na sito i przelałam zimną wodą... Makaron ugotowałam wg. przepisu na opakowaniu... Odcedziłam i włożyłam  do salaterki, dodałam różyczki brokuła, pokrojone w talarki oliwki i rzodkiewki oraz niewielkie kawałeczki czerwonej papryki... Do miseczki włożyłam musztardę, majonez oraz przeciśnięty przez praskę czosnek... Sos doprawiłam solą i pieprzem, wszystko dokładnie wymieszałam i dodałam do makaronu... Kolejny raz wymieszałam i odstawiłam do lodówki na około  jedną godzinę... Sałatkę podałam  ze smażonym dorszem...


2 komentarze: