niedziela, 3 września 2023

Kotlety mielone z dodatkiem kaszy jęczmiennej

 

Ostatnio na obiad zrobiłam kotlety mielone z dodatkiem kaszy jęczmiennej... To godna propozycja na pyszny i pożywny obiad... Kasza dodaje mielonym lekkości i są wtedy bardzo puszyste puszyste...

Składniki:)

  40 dkg łopatki

  10 dkg kaszy jęczmiennej,

    1 cebula,

    1 jajko,

    2 ząbki czosnku,

    1 łyżka oleju rzepakowego,

    2 łyżki bułki tartej,

    2 łyżki zimnej wody,

   2 łyżki posiekanej pietruszki zielonej,

      szczypta papryki ostrej, sól, pieprz, 

     olej do smażenia i bułka tarta do panierowania,

Kaszę ugotowałam na sypko z dodatkiem szczypty soli... Łopatkę zmieliłam... Cebulę pokrojoną w kostkę przesmażyłam na oleju... Do zmielonego mięsa dodałam ugotowaną kasze, cebulę, czosnek przeciśnięty przez praskę... Dodałam jajko, pieprz, zimną wodę, sól, paprykę, bułkę tartą i masę dobrze wyrobiłam aby kotlety nie rozwalały się... Uformowałam kotleciki i obtoczyłam w bułce tartej... Na patelni rozgrzałam olej i smażyłam je z obu stron na złoty kolor... Kotleciki podałam z ziemniakami, z sałatką z pomidorów i ogórka kiszonego oraz białej, gotowanej kapusty...To danie bardzo nam smakowało i będzie na stałe w naszej kuchni...

2 komentarze:

  1. Witam!
    Takie tradycyjne danie a jak widzę je na zdjęciu, to ślinka cieknie. Ta estetyka podania!!! - jesteś Mistrzynią i Twoimi pomysłami się inspiruję. Następnym razem dodam kaszę - pozdrawiam Małgorzata N.

    OdpowiedzUsuń