poniedziałek, 29 kwietnia 2024

Sałatka z buraków z oliwkami, grilowaną papryką

 

Kończy się kwiecień, kupuję jeszcze nowalijek... Wykorzystuję swoje zapasy i to co jest w warzywniku: szczypiorek, czosnek niedźwiedzi, zielona pietruszka, szpinak... Tym razem jako dodatek do drugiego dania zrobiłam sałatkę z buraków, grilowanej papryki, zielonych oliwek... Połączenie buraków i grilowanej papryki i oliwek wydaje się zaskakujące, trochę dziwne... Jednak przy pierwszym kęsie wątpliwości znikają, i sałatka okazuje się przepyszna...

Składniki:)

4 ugotowane buraki, 

  1 cebula,

  5 suszonych pomidorów w oleju,

  3 łyżki grilowanej papryki w oleju,

  1 łyżka kaparów,

 10 dużych zielonych oliwek,

   1 łyżka soku z cytryny,

   1 łyżka oleju z pomidorów suszonych,

      cukier brązowy, otarta skórka z cytryny,

      kawałek chrzanu,

      sól, pieprz do smaku,  

      szczypiorek, zielona pietruszka,


Obrane buraki i chrzan starłam na tarce o dużych oczkach... Cebulę pokroiłam w piórka, oliwki na cztery części, dodałam pokrojone suszone pomidory, grilowaną paprykę,  kapary... Doprawiłam cukrem, sokiem z cytryny, solą pieprzem, dodałam olej, pokrojony szczypiorek oraz zieloną pietruszkę... Delikatnie wymieszałam...  Sałatkę  z buraków podałam roladkami z kurczaka ze szpinakiem, suszonymi pomidorami w sosie pomidorowym i ryżem...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz