wtorek, 21 lutego 2023

Zupa pomidorowa z cukinią

 

Uwielbiamy zupę pomidorową, a z dodatkiem cukinii, to danie jest też pyszne, pożywne i pełne zdrowych warzyw... Zupa naprawdę jest smaczna, robi się ją bardzo szybko i łatwo...

Składniki:)

   2 marchewki,

   1 czerwona papryka,

   1 cebula,

   3 ząbki czosnku,

   1 pietruszka,

   1 litr bulionu drobiowego,

   1 niewielka cukinia,

      kawałek selera,

    2 łyżki oleju,

   1 koncentratu pomidorowego,

0,5 przecieru pomidorowego domowego,

0,5 łyżeczki słodkiej papryki,

0,5 łyżki miodu,

    1 łyżeczka suszonej bazylii,

     sól, pieprz

..
 W garnku rozgrzewam olej i wrzucam cukinię pokrojona w cienkie paseczki... Po 2 minutach odkładam na talerzyk dwie łyżki podsmażonej cukinii... Do pozostałej, dorzucam startą na  tarce o dużych oczkach: marchewkę, pietruszkę, seler oraz pokrojona w kostkę paprykę, cebulę i czosnek... Dodaję bazylię oraz słodką paprykę oraz koncentrat pomidorowy... Przesmażam około 10 minut, później wlewam bulion oraz przecier pomidory, miód, doprawiam solą i pieprzem i gotuję jeszcze przez 15 minut... Zupę można podać z makaronem albo ryżem... Moja podałam bez dodatków ponieważ była wystarczająco gesta od jarzyn...Na talerz wylałam porcję zupy i przybrałam ją przesmażoną cukinią...

5 komentarzy:

  1. Łucjo, u nas specjalistą od pomidorówki jest mój M. Tym niemniej warto spróbować nowości.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Z cukinią nie próbowałam, ale warto zapewne🍅🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała zupka Lusiu. Uwielbiam pomidorową. Dosłownie ślinka mi pociekła. Pycha.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, mniam. Uwielbiam zupy z dużą ilością warzyw.

    OdpowiedzUsuń