sobota, 1 maja 2021

Knedle ze świeżymi śliwkami

 


Knedle znane są nie tylko w Polsce ale również w Czechach, Austrii i na Węgrzech... W moim rodzinnym domu  robiło się je tylko ze śliwkami węgierkami... Ja natomiast przyrządzam je z różnymi owocami i Eryk bardzo je polubił, chociaż wcześniej nigdy ich nie jadł ponieważ nie gościły na stole  w jego domu... Obecnie śliwki są dostępne przez cały rok i dlatego zrobiłam knedle  z pysznymi śliwkami  z RPA...

Składniki:)

 70 dkg ziemniaków,

 30 dkg mąki pszennej,

 10 dkg mąki ziemniaczanej,

  2 jaja, 

   10 śliwek,

        sól,


Ugotowane ziemniaki przepuściłam przez praskę... Dodałam jaja, mąki i wyrobiłam ciasto... Z ciasta zrobiłam wałeczek i odrywałam kawałek... Robiłam placuszek a na środku układałam śliwkę bez pestki i dokładnie lepiłam robiąc kulkę... Knedle wkładałam do gotującej, osolonej wody... Po wypłynięciu knedli gotowałam jeszcze przez 4 minuty... Knedle podałam z rozpuszczonym  masłem, cukrem i cynamonem... 

4 komentarze:

  1. Na stole wiosenne szafirki to znak, że knedle są aktualnie przez Ciebie robione.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za takie knedle dałabym się pokroić !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepisy na knedle z różnymi dodatkami - ślinka leci. Knedle i inne mączne dania uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń