sobota, 1 maja 2021

Placuszki z serem i jabłkami

 


Bardzo szybkie w wykonaniu, pyszne, mięciutkie placuszki twarogowe z serem, jabłkami i rodzynkami zrobiłam na piątkowy obiad... Kilka zostało więc zjedliśmy je na kolację, na zimno też świetnie smakują...

Składniki:)

250 g sera półtłustego sera twarogowego,

200 g mąki tortowej,

    3 łyżki soku z pomarańczy,

    1 łyżka cukru,

    3 żółtka,

    3 białka,

    1 łyżeczka proszku do pieczenia,

    1 łyżka otartej skórki pomarańczowej,

       szczypta soli,

       olej do smażenia,


Ser rozgniotłam blenderem, dodałam mąkę z proszkiem, żółtka, skórkę pomarańczową, cukier oraz 3 łyżki soku pomarańczowego, wymieszałam... Białka zmiksowałam ze szczyptą sol;i na sztywną pianę... Dodałam do ciasta i delikatnie wymieszałam... W końcu dodałam jabłka pokrojone w malutkie kawałeczki... Smażyłam na rozgrzanym tłuszczu na złoty kolor... Dwa placuszki wypróbowałam z miodem, też były pyszne...



2 komentarze:

  1. Uwielbiam takie placuszki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam placuszki z jabłkami !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń